300 let Škofjeloškega pasijona
Najstarejše ohranjeno dramsko besedilo v slovenskem jeziku je leta 1721 zapisal pater Romuald Marušič.
Preberi večPasijonski koncert: pretanjeno glasbeno doživetje v duhu Škofjeloškega pasijona
V ponedeljek, 31. marca 2025, je v okviru Dnevov Škofjeloškega pasijona potekal tradicionalni Pasijonski koncert, ki je v Nunski cerkvi znova združil izbrane soliste in orkester pod vodstvom dirigenta Tilna Drakslerja. Program je ponudil raznoliko, a premišljeno oblikovano glasbeno potovanje, ki je občinstvo nagovorilo z duhovno globino, barvitostjo in interpretativno zrelostjo.
Koncert se je začel z impresivnim delom Clauda Debussyja Danse sacrée et danse profane, v katerem je harfistka Leto Križanič Žorž zasijala z izjemno občutljivostjo in tehnično zanesljivostjo. V sozvočju z orkestrom je podala subtilno zvočno meditacijo, ki je odprla prostor za razmislek in notranjo zbranost.
Sledil je znani Pomladni koncert Antonia Vivaldija iz cikla Štirje letni časi, ki ga je violinist Tim Skalar Demšar izvedel z iskrivostjo in tehnično prepričljivostjo. Orkester pod Drakslerjevim vodstvom je spretno sledil solistovim impulzom in ustvaril slikovito pomladno razpoloženje.
Posebno doživetje je ponudila izvedba arije Cum Dederit iz Vivaldijevega Nisi Dominus, kjer je tenorist Damjan Ristič s svojo občuteno interpretacijo in izrazno močjo podčrtal duhovno globino teksta, orkester pa je s svojo zadržano spremljavo ustvaril prostor za intimno izpoved.
Program se je nadaljeval s Fantazijo španskega skladatelja Joaquína Turine, ki jo je izvedel kitarist Leon Ravnikar. Njegova interpretacija je bila tehnično briljantna in ritmično prepričljiva, orkester pa je z razgibano igro mojstrsko poustvaril iberski kolorit.
V nadaljevanju sta se ponovno predstavila solista iz prvega dela – Tim Skalar Demšar z Massenetovo ganljivo Méditation in Leon Ravnikar s toplim in poetičnim izvajanjem Myersove Cavatine, ki jo poznamo tudi iz filmskega sveta. Obe deli sta ponudili trenutke kontemplacije, ki so se skladali z duhom pasijonskega časa.
Koncert je zaokrožila virtuozna in duhovito zasnovana Valse-Scherzo, op. 34 Petra Iljiča Čajkovskega, v kateri je violinistka Laura Bartelj Kovše navdušila s tehnično dovršenostjo, muzikalno zrelostjo in izrazno močjo.
Tilen Draksler je s svojim občutkom za obliko, dramaturgijo in spremljavo povezal raznovrsten program v enotno umetniško izpoved. Pasijonski koncert ni bil le predstavitev mladih solistov, temveč iskrena glasbena meditacija, ki je v duhu Škofjeloškega pasijona pustila globok vtis in ganjeno občinstvo.
Foto: Lan Mohorič Bonča